Kvällish



Har varit med familjen ikväll och ätit hämtmat och sett på film, myys!!
Nu är jag fett trött men ska ändå se ett avsitt Pretty little liars innan jag somnar.

Imorgon är det ÄNTLIGEN första december, har inte tänkt på det så mkt då det varit saker upp till öronen med skolarbeten osv, men nu idag blev jag jättetaggad. Imorgon ska jag hursomhelst upp halv nio för 8.45 är det JULKALENDERN♥♥♥ Superkul att se tycker jag :) (observera att jag även skrattar åt Kalle Anka)




Måste tillägga hur SKÖNT det är att ha två friska (överdrift men ändåå) handleder, är fullt (typ) rörlig igen och kan ju faktiskt sätta på mig långärmade tröjor nu utan att de förstörs (töjs ut), snacka om att det ska utnyttjas de närmsta veckorna ;) :) På tisdag ska jag även springa beeotestet, måste vara den första som gör det frivilligt haha







Wishlist for Christmas ala Anna

 
Wishlist for Christmas ala Anna
Kläder från Hollister/ Träningströjor från NIKE/ Parfymer/ Victoria Secret Aqua kissbodymist/ roséfärgad klocka från Regal/ Marc by Marc Jacobs datorfodral
 
Har tittat runt på lite julklappar nu på kvällen, har noll koll på vad jag verkligen önskar mig men saker i den här stilen skulle inte sitta fel ;) 
 
 

 

 

Saturday, Lördag, Sabado

Hello Lördag! 
 
Idag ska jag hjälpa till och städa hör hemma bara för att det är första advent imorgon, supertaggad på julkalendern!! :D Min pappa är eld och lågor för han har tydligen hört så bra om den haha ;) Ska skriva lite på min biologirapport och plugga samhälle, ska ner på stan och kolla på alla juleljusen som dom har satt upp, myyys!! Sjukt surt att det inte är det minsta lilla spår av snö här, bara massa minusgrader men ingen snö :( :( :( 
 
Idag ska jag även ta bort min skena, vill inget hellre än att stå på händer, men antar att det får vänta tills på tisdag, så taggad!!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

BRB duschen



sista duschen nu med skenan och allt, för senare idag RYKER DEN!! :) :)

Jag vill inte mer

Så trött på att plugga. Jag. Vill. Inte.
Såfort jag känner mig klar kommer jag på ännu fler saker jag borde kolla upp, har gjort alla gloser nu till kapitlen och det tog ju sin lilla tid, kanskeför att jag var liiite för okoncentrerad mehehe. 
 
 

Fab dag i Stockhom

Höll på att somna lite överallt i dag, främst på bussen dit och tunnelbanan dock, trots att jag sov fram till åtta Teatern var riktigt, riktigt bra gjord och skådespelarna var grymma men jag förstod inte riktigt handlingen och det blev lite jobbigt att sitta och hänga med då, speciellt eftersom den var 90 minuter. Men den var helt klart sevärd!! :D 
Var så kul innan också då Matus (han är från slovakien och kan inte svenska men går i min klass) fråga mig vad teatern handla om och jag svarade att den var om författare (hej bra beskrivning!)  men hans reaktion var lite kul ialllafall! "Oh I would have stayed at home" 
 
Nu sitter jag och ska plugga inför morgondagens spanskaprov, taggaaa...
 
 
 
 

Natti

Sett två avsnitt av Pretty Little Liars ikväll och jag säger bara en sak- TOBY ♥♥
haha skämt åsido så är den serien bland den bästa jag sett (har dock bara sett fyra och tycker alla är lika bra), men den är sjuuukt läskig nu så vågar knappt se den ensam längre, måste få reda på vem A är känner jag.

Imorgon står klockan på strax innan åtta för jag och mina fabulösa klass ska in till Sthlm på en lyxdag med spa och shopping!! :)

Ah luriiing. Vi ska se nån teater. Blir spännande och se vad en kille i klassen säger om den då han inte kan svenska men jag tror den är jättebra :)






Los muchos provos in el skolos

Vet att det är helt fel grammatiskt och att skola heter colegio. 
 
Klarade hemkunskapen galant och kände mig inte alls osäker på nåt, nu gäller det bara att hon förstod mina analyser och shit haha. I skrivandes stund (so deep) sitter jag och pluggar spanska, men känner att jag har koll på verbformerna nu och lite annat så jag orkar inte plugga så mycket mer, men kommer nog sluta med att jag sitter och pluggar fram till halöv tio bara för att haha. Skämt åsido, hade tänkt se lite avsnitt av Pretty Litte Liars/ Vampire Diaries ikväll, så pluggar nog till åtta. Det låter som en bra plan :) 
 
 
 

Ångest försjutton

Vill bara slå mig själv hårt i skallen och börja om den här dagen, eller åtminstone från när jag kom hem från skolan. För vilken jubelidot börjar plugga klockan sex när man har prov dagen efter? Ioförsig pluggade jag ju i helgen men ÄNDÅ? Det stavas IDIOT. Blir så sur på mig själv, vill vara som två killar i min klass ibland som slipper göra proven för att de är nya. Får inte in ett skit i skallen längre så nu sjutton ska jag lägga mig och sova och gå upp tidigt tidigt imorgon och plugga som en gnu. Så kanske jag får bra på provet. Blir ju iallafall godkänd. 
 
 
 

Skitsnabb

Sitter och pluggar just nu, chillade från att jag kom hem från skolan vid fem till typ sex, om jag ångrar det nu? JA!
Aja, fick A på teknikprovet vilket made my day :) 
Har prov imorgon och jag bryr mig verkligen inte om hur det går då det är hemkunskap, dock är det jättelätt så att få bra på det här provet lär ju inte vara några svårigheter. 
Min klass har beep/piptest imorgon men jag får inte vara med då jag har problem med handleden och har skena just nu, pratade med min idrottslärare också och hon sa att hon inte bryr sig alls hur jag springer då hon vet att jag har "grym kondition och kan springa hur länge som helst" haha, älskar henne ibland asså. SÅ jag kommer inte behöva göra det överhuvudtaget, hade dock varit kul att köra men det är ju skitsamma. 
Blir typ jag och Martan som sitter på läktarn imorgon, hoppas på att inte behöva föra nåt protokoll, det är så förvirrande, det får Martan göra hahah. 
 
Nu måste jag plugga, be right back 
 
Min handled just nu och några dagar frammåt, firar två veckor på onsdag, hurraa... eller inte
 
 

Gymnasiemässan

Idag åkte jag och hela familjen in till Älvsjö för att gå på Gymnasiemässan (eftersom mina lärare inte ansåg det vara värt att åka in i går/ torsdags.
Men jag tycker det var jättebra och man fick bra info om skolorna och jag fick betydligt fler gymnasier att välja mellan och jag skulle vilja gå på alla haha! :)
Men mina favoritgymnasier som jag ska åka in på öppet hus är Stockholms Idrottsgymnasium, Hermods och Täby enskilda + mitt lokalgymnasium (säger man så?) Ska absolut gå Naturlinjen (spelar ingen roll vilket gymnasium) och väljer jag idrottsgymnasiet kommer jag rikta in mig på gymnastik såklart :)

Vi får se hur det blir men det skulle kännas cool på nåt sätt att gå idrottsgymnasium :)






Tobii ♥













Har gått och fått världens chrush på Tpby Cavanaugh från Pretty Little Liars, han är så sjuuukt snygg och är så snäll mot Spencer ♡ Han blev ju sjukt snygg såfort han klippte sig (och tog av sig tröjan haha ;))




#FOTBOLLSGALAN

Sitter och kollar på fotbollsgalan som går på tv4 just nu. Hejar SJÄLVKLART på Zlatan, han måste ju ha sin guldboll! Åh det finns inga ord som förklarar hur glad jag blir när han får priser ☆☆☆

Bästabästabästabästa Zlatan!!




Förstaklass